Keukenmagazine 2022

6 "Het is primair via de geur dat onze hersenen smaak waarnemen," aldus Per Møller, professor in de voedingswetenschappen aan de Universiteit van Kopenhagen. Omgekeerd betekent dit: de ervaring van lekker eten vindt plaats in onze neus – en die wil graag elke dag op een span- nende ontdekkingsreis. Nooit eerder is er zoveel energie gestoken in de ontwikkeling en ont- dekking van nieuwe én vergeten aroma's en smaken. Dit nieuwe voedselbewustzijn is versterkt door de sluiting van veel restaurants tijdens de lockdown en heeft vooral jongeren enthousiast gemaakt voor het experimenteren met nieuwe producten, recepten en smaakwerelden. Bin- nen deze trend staat „flavour“ voor zintuiglijk avontuur, voor genieten als een combinatie van subtiele smaakwerelden en zintuiglijke indrukken. New Flavouring K E U K E N M A G A Z I N E 2 0 2 2 / / N E W S & S E R V I C E

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE5MzE=